Van egy
hasznos tipped?

Keresőoptimalizálás sikerdíjasan

A valódi SEO nem esztelen linképítés, amikor 1 hét alatt több száz linket kap a weblap és előre is kerül a találati listán, majd kibünteti a Google hónapokra... Az igazi keresőoptimalizálás más.

Keret Keresőoptimalizálás sikerdíjasan

Magyarországon a keresőoptimalizálással kapcsolatban ménkű sok tévhit, félinformáció, és különféle negatív vagy pozitív előítélet kering a fejekben. Rakjunk kicsit rendet!

Mi is az a keresőoptimalizálás pontosan?

A Google keresőt (majdnem) mindenki ismeri, hiszen ez a leggyakrabban használt netes keresőmotor világszerte. Az ember csak bepötyögi a keresett szavakat, kifejezéseket, és máris kap egy találati listát azokról a weblapokról, amelyek leginkább megfelelnek a keresési feltételeinek. Na de mit jelent az, hogy leginkább?

Senki ne áltassa magát azzal, hogy csak mert az ő cége a legjobb az adott termék vagy szolgáltatás terén, a Google találati listáján az első találati oldalon lesz a weblapja is. A Google több, mint 200 tényező alapján rangsorolja a weblapokat, és állapítja meg, hogy az adott kereső kifejezésekre melyikek a legrelevánsabbak, leginkább ajánlhatóak a keresést végző felhasználó számára. Ezen tényezők egyike sem a cégek tényleges működésén, sikerén alapszik, kizárólag a weblapok megfelelő felépítésén, minőségi tartalmán, és kellő szakértelemmel végzett gondozásán, támogatásán. És itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, vagy az angol elnevezésből átvett rövidítéssel SEO.

A keresőoptimalizálás tulajdonképpen nem más, mint az adott honlap megfelelő módon történő szerkezeti felépítése (átalakítása), minőségi, releváns tartalommal való feltöltése, és szakszerű támogatása (linképítés) annak érdekében, hogy a kívánt kereső kifejezésekre minél jobb pozícióba kerüljön a Google találati listáján.

A keresőoptimalizálást végző szakember feladatai közé tartozik a weblap forráskódjának ellenőrzése és javítása, a SEO-t segítő módosítások elvégzése, a tartalmak relevanciájának, egyediségének ellenőrzése és javaslat a módosításokra, valamint a linképítés is – de szakszerűen, természetesnek tűnő módon, hosszú távban gondolkodva.

A keresőoptimalizálás rossz híre első sorban annak köszönhető, hogy sok, magát SEO-snak tituláló hozzáértő tiltott eszközöket alkalmaz a munka során, azaz black hat (fekete sapkás) keresőoptimalizálást végez. Ezzel is előre lehet kerülni, méghozzá gyorsan a találati listán – ám utána szinte kivétel nélkül kibünteti a Google az adott honlapot, és az vagy nagyon hátra kerül a találati listán, vagy egyáltalán meg sem jelenik benne hónapokig.

Az ilyen keresőoptimalizáló cégek általában „garantálják”, hogy 2-3 héten belül behozzák a honlapot az első találati oldalra, ami már önmagában is gyanús. Hogy miért? Mert a keresőoptimalizálás során egyetlen dolog van, amit egy komoly SEO-s ki nem ejt a száján, és az a határidő.

A normális, white hat (fehér sapkás) keresőoptimalizálás mindig meghozza gyümölcsét, ám soha nem előre tudni, hogy mennyi idő kell hozzá. Lehet, hogy egyetlen hét alatt előre kerül az ügyfél a kívánt kulcsszavakkal a keresőben, de lehet, hogy hónapokba telik. Számos dologtól függ, és ezekbe tartozik a kulcsszavak nehézsége (mennyi találat van rá), a konkurencia tevékenysége (hányan optimalizálnak rá), a SEO szakemberek által végzett módosítások életbe lépése (mikor indexeli a Google a módosított tartalmakat), a honlap látogatottsága, kora, és még sok minden más is. A több, mint 200 rangsorolási tényező között rengeteg olyan is akad, amelyet csak a Google tud.

Fix díjas vagy sikerdíjas keresőoptimalizálás?

Fentiek alapján ésszerűnek tűnhet, hogy egy komolyabb SEO cég inkább sikerdíjas rendszerben dolgozik, viszont hosszú távra köt szerződést az ügyféllel, legalább egy évre. Azaz, az eredmények eléréséig ingyen végzi a keresőoptimalizálást, az ügyfélnek pedig csak akkor kell fizetnie, ha a kulcsszavai valóban az első találati oldalon vannak – de nem bonthatja fel a szerződést rögtön, amint jó helyezést ért el. Ez mindkét félnek előnyös, míg egy fixdíjas rendszernél előfordulhat, hogy az ügyfél fizet, csak fizet, csak de nincs eredmény, vagy pedig a gyorsan elért sikert gyors bukás követi.

Jó tanács tehát: ha keresőoptimalizálni szeretnéd a weboldalad, ne magad csináld, hanem bízd szakemberekre, de jó alaposan nézz körbe, mielőtt döntenél!

Weboldal címe: www.net-position.hu/

SZÓLJ HOZZÁ EHHEZ A TIPPHEZ!

TOVÁBBI REKLÁM, MARKETING TIPPEK

Vállalatirányítási rendszerekkel a hatékonyság növeléséért

Vállalatirányítási rendszerekkel a hatékonyság növeléséért

A cégek működése mára annyira komplexszé vált, hogy a hatékony, gördülékeny működéshez elengedhetetlen egy megbízható vállalatirányítási rendszer, vagy más néven ERP. Lássunk a top szoftvereket!

Röviden a munkabalesetről

Röviden a munkabalesetről

Felnőtt életünk zömét a munkahelyünkön töltjük. Munkaadóként és munkavállalóként sem árt tisztában lennünk azzal, mit is takar pontosan a munkabaleset fogalma, miben tér el az üzemi balesettől, és ha minden óvintézkedés ellenére mégis bekövetkezik, milyen jogokat és kötelezettségeket ró a felekre.

A technológiák találkozása

A technológiák találkozása

Iparművészként fa- és bőrmegmunkálással egyaránt foglalkozom. Számtalan ajándéktárgy, zsebkendőtartó, pénztárca, fotókeret, szalvétatartó és fülbevaló színesíti repertoáromat – néhány évvel ezelőtt mégis úgy tűnt, mindez kevésnek bizonyul. A kézműves piacnak és a megrendelőknek több kell.

A nagy számlázó program teszt

A nagy számlázó program teszt

A tökéletes számlázó szoftver kiválasztása legalább olyan fontos egy vállalkozás életében, mint a megfelelő üzlethelyiség és munkatársak megtalálása. Nem mindegy, hogy egyszerű programot keresel, gyorsat vagy simán csak olcsót. A termékek összehasonlításával könnyebben eligazodhatsz a kínálatban!

Elromlott a Makita gépem, hova vigyem?

Elromlott a Makita gépem, hova vigyem?

Ugye ismerős, hogy épp akkor romlik el az elektromos szerszám, amikor nagyon kellene és esélyünk sincs a közelben szerelőt találni? Én is így jártam, de a Makita szervizben egy nap alatt megjavították.